OBCHODNÍ PODMÍNKY OBYLI.CZ
Olikla s.r.o.
- 1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- 1.1. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti Provozovatele, a jeho Zákazníků, při poskytování služeb (dále jen „služby“).
- 1.2. Veškeré smluvní vztahy vzniklé v rámci těchto Obchodních podmínek jsou uzavřeny v souladu s platným právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou Spotřebitel, řídí se vztahy neupravené Obchodními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Je-li smluvní stranou subjekt odlišný od Spotřebitele, řídí se vztahy neupravené Obchodními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
- 1.3. Znění obchodních podmínek může provozovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- 2. VYMEZENÍ POJMŮ
- 2.1. Provozovatel je společnost Olikla s.r.o., se sídlem náměstí Smiřických 42, Kostelec nad Černými lesy, PSČ 281 63, IČ 28177738, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod C 130865.
- 2.2. Zákazníkem je subjekt, který s Provozovatelem uzavírá kupní smlouvu na straně druhé. Za zákazníka je v těchto obchodních podmínkách považována fyzická či právnická osoba bez ohledu na to, jde-li o spotřebitele, či kupujícího dle čl. 2.3 a 2.4.
- 2.3. Kupujícím se v těchto obchodních podmínkách rozumí podnikatel, přičemž podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pro účely ochrany Spotřebitele je za podnikatele považována také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
- 2.4. Spotřebitelem se v těchto obchodních podmínkách rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Provozovatelem nebo s ním jinak jedná.
- 2.5. Internetová služba je provozována na webové stránce umístěné na internetové adrese www.obyli.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webový portál“).
- 2.6. Kupní smlouvou se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí smlouva uzavřená mezi Provozovatelem a Zákazníkem, jejímž předmětem je služba na webové stránce www.obyli.cz. Kupní smlouvou se Provozovatel zavazuje, že Zákazníkovi poskytne přístup ke službě, která je předmětem koupě, a Zákazník se zavazuje, že zaplatí Provozovateli kupní cenu.
- 3. POPIS DATOVÝCH SLUŽEB A NAKLADÁDÁNÍ S DATY
- 3.1. Veškerá data v portálu obyli.cz pocházejí z otevřených zdrojů na internetu a jsou používána v souladu s jejich licencemi. Zdroje dat jsou vždy uvedeny na stránce jejich prezentace. Provozovatel tedy není producentem dat a za jejich faktickou správnost nemůže ručit.
- 3.2. Zákazník používá data z webového portálu obyli.cz na své riziko. Provozovatel nemůže garantovat trvalou dostupnost a podobu nových dat, to pro případy, kdy by se jejich původní producent rozhodl data nadále neposkytovat nebo výrazně změnil jejich složení a formát.
- 3.3. Provozovatel neodpovídá za škody způsobené zákazníkovi použitím dat. Veškerá data ve strojově čitelných nebo vizualizovaných formátech jsou poskytována pro informační účely a nejsou právně závazná.
- 3.4. Zákazník nesmí data dále prodávat, zveřejňovat, šířit nebo poskytovat třetím stranám bez předchozího písemného souhlasu provozovatele.
- 3.5. Open source data jsou logicky a prakticky propojeny do databázových modulů, jejichž formátování naleznete v sekci Služby. Formáty Služeb a jejich rozsah se může měnit dle rozhodnutí provozovatele, avšak Služby v rámci předplatného redukovat nelze.
- 4. UŽIVATELSKÝ ÚČET
- 4.1. Pro využití funkcí je nutná registrace a vytvoření uživatelského účtu.
- 4.2. Na základě registrace zákazníka do free verze provedené na webové stránce může zákazník přistupovat do webového portálu přes uživatelský účet a získá přístup do neplacených formátů databázových modulů.
- 4.3. Webové stránky portálu obyli.cz nejsou určeny široké veřejnosti, neboť obsahují též odborné informace o léčivých přípravcích a zdravotnických prostředcích vztahující se k léčivým přípravkům a zdravotnickým prostředkům. Tyto informace a sdělení jsou určeny výhradně odborníkům dle § 2a zákona číslo 40/1995 Sbírky, o regulaci reklamy, v platném znění. Neodborník se vystavuje riziku ohrožení svého zdraví, popřípadě i zdraví dalších osob, pokud by získané informace nesprávně pochopil či interpretoval či je využil pro stanovení vlastní diagnózy nebo léčebného postupu, ať už ve vztahu k sobě osobně nebo ve vztahu k dalším osobám. Zaregistrovaný uživatel prohlašuje, že se s tímto uvedeným poučením seznámil, a to včetně definice odborníka, a je si vědom rizik, kterým by se jiná osoba, než odborník vstupem na tyto stránky vystavovala.
- 4.4. Na základě registrace zákazníka do placené verze provedené na webové stránce může zákazník přistupovat do webového portálu přes uživatelský účet a získá přístup do rozšířené verze, tj. ke všem nabízeným formátům databázových modulů ihned po úhradě kupní ceny. Placený přístup zůstává aktivní do konce zaplaceného období.
- 4.5. Při registraci na webové stránce je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání služby jsou provozovatelem považovány za správné.
- 4.6. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
- 4.7. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- 4.8. Provozovatel může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
- 4.9. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení provozovatele.
- 5. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- 5.1. Webový portál obyli.cz obsahuje informace o službě, době jejího trvání a její ceně včetně daně z přidané hodnoty. Cena služby zůstává v platnosti po dobu, kdy je zobrazována na webové stránce. Tímto ustanovením není omezena možnost provozovatele uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- 5.2. Smluvní vztah mezi provozovatelem a zákazníkem vzniká zaregistrováním na webové stránce.
- 5.3. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- 5.4. Zaregistrováním přístupu uživatele (tj zákazníka) a případně zaplacením kupní ceny v rámci placeného přístupu získává zákazník nevýhradní licenci k internímu užití dat. Uživatel nesmí data dále prodávat, zveřejňovat, šířit nebo poskytovat třetím stranám bez předchozího písemného souhlasu provozovatele portálu obyli.cz. Porušení této podmínky může vést k okamžitému zrušení přístupu bez náhrady.
- 5.5. Provozovatel si vyhrazuje možnost zablokovat účty se spekulativním přístupem, zřízené za účelem vytěžení nadměrného objemu dat.
- 6. CENA SLUŽBY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- 6.1. Všem zaregistrovaným uživatelům jsou neplacené formáty databázových modulů poskytovány zdarma (free verze služby).
- 6.2. Placený přístup (placená verze služby) umožňuje přístup ke všem databázovým modulům. Placená verze funguje na měsíční bázi a lze volit délku předplatného v rozsahu 1 až 12 měsíců.
- 6.3. Předplatné uživatele k ničemu nezavazuje, 15 dní před uplynutím předplacené doby bude uživatel upozorněn na končící předplatné a bude mu na e-mail zaslána nová objednávka předplatného. Neobnovením nové úhrady se přístup do portálu po uplynutí zaplaceného období přepne na přístup za podmínek zdarma – free verze.
- 6.4. Platba je možná jen prostřednictvím bezpeční platební brány ThePay. Cena za měsíční přístup k placené verzi služby je stanovena částkou ve výši 2 000,-Kč včetně DPH. Daňový doklad se vygeneruje automaticky na webové stránce, zůstane přístupný v účtu uživatele po přihlášení a bude též zaslán na e-mail uživatele.
- 6.5. Závazek zákazníka uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet provozovatele.
- 7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- 7.1. Zákazník v režimu placené verze výslovně souhlasí, že úhradou kupní ceny a zahájením poskytování placené služby ztrácí právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 1837 písmene l) Zákona číslo 89/2012 Sbírky (Občanský zákoník).
- 7.2. Obchodní podmínky se řídí právním řádem České republiky. Provozovatel si vyhrazuje právo tyto Obchodní podmínky kdykoli upravit, a to pouhou úpravou na portálu Olikla.
- 7.3. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- 7.4. Provozovatel zabezpečí, že budou zákazníkovi poskytovány ujednané aktualizace digitální služby. Vedle ujednaných aktualizací provozovatel zabezpečí, že budou zákazníkovi poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala své vlastnosti.
- 7.5. Ustanovení čl. 7.6 obchodních podmínek neplatí v případě, že provozovatel zákazníka před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a zákazník s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
- 7.6. Neprovedl-li zákazník aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že zákazník nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu.
- 7.7. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu pokud:
◦ provozovatel vadu odmítl odstranit,
◦ se vada projeví opakovaně,
◦ je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
◦ je z prohlášení provozovatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro zákazníka.
- 7.8. Vzhledem k tomu, že je předmětem závazku poskytnutí služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je zákazník požadoval.
- 7.9. Práva z odpovědnosti za vady zboží může zákazník konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese náměstí Smiřických 42, Kostelec nad Černými lesy 281 63, telefonicky na čísle +420 326 701 203 či elektronickou poštou na adrese helpdesk@obyli.cz.
- 8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- 8.1. Zákazník nabývá vlastnictví ke službě zaplacením celé kupní ceny na zvolenou dobu používání.
- 8.2. Provozovatel není ve vztahu ke zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
- 8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje provozovatel prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu provozovatele. Informaci o vyřízení stížnosti zákazníka zašle provozovatel na elektronickou adresu zákazníka. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou provozovatelem stanovena.
- 8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi provozovatelem a zákazníkem z kupní smlouvy.
- 8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- 8.6. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- 9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- 9.1. Svou informační povinnost vůči zákazníkovi ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů zákazníka pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností provozovatele plní provozovatel prostřednictvím zvláštního dokumentu.
- 9.2. Provozovatel zpracovává osobní údaje v souladu s nařízením GDPR. V případě požadavku je možné údaje okamžitě odstranit nebo změnit, a to i přímo zákazníkem v portálu obyli.cz.
- 9.3. Portál shromažďuje osobní data – jméno, email, telefon – pouze z důvodu podnikatelské činnosti. V případě předplatného i z důvodu fakturace služby a možnosti komunikace se zákazníkem.
- 10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
- 10.1. Zákazník souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení provozovatelem na elektronickou adresu či na telefonní číslo zákazníka. Svou informační povinnost vůči zákazníkovi ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů zákazníka pro účely zasílání obchodních sdělení plní provozovatel prostřednictvím zvláštního dokumentu.
- 10.2. Portál používá pouze nezbytná technická cookies určená pro zajištění zabezpečeného přihlášení a nepodléhající souhlasu uživatele. Žádná marketingová a měřící cookies portál nepoužívá.
- 10.3. Podpora a dotazy – helpdesk – je poskytován výhradně emailem, a to na adrese helpdesk@obyli.cz.
- 11. DORUČOVÁNÍ
- 11.1. Zákazníkovi může být doručováno na elektronickou adresu zákazníka.
- 12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- 12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není zákazník, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
- 12.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
- 12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována provozovatelem v elektronické podobě a není přístupná.
- 12.4. Kontaktní údaje provozovatele: adresa sídla náměstí Smiřických 42, Kostelec nad černými lesy, 281 63, adresa elektronické pošty simon@olikla.cz, telefon +420 326 701 203. Provozovatel neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
- 12.5. V Kostelci nad Černými lesy dne 23.05.2025.